Našimi cieľmi v rámci email marketingu boli predovšetkým zvýšenie tržieb, zvýšenie aktivity existujúcich kontaktov (OR,CTR,CR) a výrazné rozšírenie databázy o nové kontakty.
Ešte pred samotným začiatkom a tvorbou stratégie sme sa zamerali na správne nastavenie DNS záznamov, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pri doručiteľnosti emailov.
Nikto nechce strácať čas s tvorbou newslettera, ktorý skončí v spame. Pamätajte najhorší email je nedoručený email.
Kľúčovú úlohu pri navyšovaní tržieb v email marketingu zohráva segmentácia a personalizácia publika. Inými slovami sme sa zamerali na odosielanie emailov každému kontaktu resp. skupine kontaktov zvlášť s obsahom čo možno najviac prispôsobeným na ich potreby, túžby alebo záujmy.
Naše základné segmenty tvorili publiká podľa povolaní btw pri pracovnej obuvi obzvlášť dôležité. Ďalej podľa nákupnej aktivity, hodnoty objednávky a frekvencie objednávok.
Segmenty podľa aktivity a pravidelnosti otvárania emailov, vzhľadom na to, že k úspechu potrebujete udržať stále aktívnu databázu.
K tomu sme využili nespočetne veľa A/B testov zameraných na subject a preheader, plus testov pre čas odosielania. To nám zaručovalo priemerný open rate na úrovni 50 % pri veľkosti databázy cca 10 000 kontaktov.
Na zvýšenie click through rate sme sa pohrali s CTA prvkami a rozhraním emailu.
(Farby, umiestnenie, nadpisy, texty tlačidiel, menu).
Ďalším dobre fungujúcim segmentom, bol segment aktivity užívateľov na stránke napr. prezeranie určitého produktu alebo kategórie.
Po získaní konverzie resp. nákupu sme vytvorili segment zákazníkov, ktorých sme vylúčili z rozosielania na 30 dní avšak v niektorých prípadoch sme im poslali email s blogovým článkom na tému – Ako správne ošetrovať pracovnú obuv.
Po uplynutí 30 dňovej lehoty kontakt vraciame do rozosielania uvítacím emailom a zapracovávame do segmentu krížového predaja, kde ponúkame rôzne upsells, súvisiace produkty, podobné značky či ponuky rovnakého produktu po uplynutí dlhšieho časového odstupu.
Pre rozšírenie databázy sme využívali pop-up okno s jednorazovou zľavou na prvý nákup plus squeeze pages na témy – Ako si správne vybrať pracovnú obuv. Samozrejme sme nezabudli na kvalitný double opt-in.
Po zisku kontaktu následný follow-up 3 emailov na vytvorenie dôvery, odprezentovanie nášho e-shopu a firmy, plus referencie.
Taktiež nám veľmi dobre fungovala kampaň dvoch mailov na remarketing košíka.
Tone of voice sme rovnako, ako pri celom projekte zvolili vykanie a skôr serióznejšiu komunikáciu vzhľadom na fakt, že naši zákazníci sú vo vyššej vekovej kategórií, zväčša majitelia väčších či menších firiem, prípadne živnostníci.