fbpx

Prípadová štúdia: Ako sme navýšili tržby e-shopu s priemerným obratom 9 000 € mesačne na 200 298 € za tri mesiace

Požiadavky nášho klienta zneli nasledovne:

Riešite niečo podobné? Resp. máte podobné požiadavky a zaujíma vás, ako sme na to zareagovali?

Ako sme 10 násobne zvýšili tržby nášho klienta z 9 000 € na 92 000 € mesačne

FACEBOOK ADS

Vzhľadom na to, že klient mal v portfóliu niečo cez 3 400 produktov, ako prvú kampaň sme zvolili dynamické reklamy pre široké publikum (DABA). Je to skvelá a užitočná stratégia podporovaná správaním používateľov a prakticky vie generovať výsledky ihneď, čo sa nám aj podarilo. DABA nefunguje pre každú značku či segment. Keď sa však pohráte so svojím katalógom a pridáte pestré farby či rôzne prvky svoje šance určite zvýšite. V tomto prípade sme pri carouseli použili pútavé rámiky, dynamické ceny a pozadie, ktoré produktovým fotkám dodali väčšiu atraktívnosť.

Následne sme sa pustili do kampaní (prospecting), zameraných na jednotlivé povolania, v ktorých sa pracovná obuv používa. Jednalo sa prevažne o tieto segmenty: zdravotníctvo, stavebníctvo, rybolov, pilčíci, hasičská a zásahová obuv, voľnočasová obuv a pod. Pri týchto kampaniach sme použili CBO v dvoch adsetoch (1 adset záujmy, 2 adset BROAD). K tomu sme súčasne spustili kampane na podobné publika ( LAA 10 % – VC, ATC, IC a PUR). Jednotlivé LAA publiká sme nepúšťali separátne, ale všetky v jednom adsete.

Keďže sme dosahovali pozitívne ROAS (6-8) nič nám nebránilo spustiť creative testing. Je to kampaň, v ktorej testujeme kreatívy, texty, nadpisy a predovšetkým rôzne UGC video kreatívy (na ktoré sa špecializujeme).

V rámci testovania sme použili ABO, aby každý adset a reklama dostala potrebný budget na získanie čo najväčšieho množstva dát. Každý adset sa testoval pri budgete 10 €/deň a obsahoval 2 reklamy. Všetky adsety sa testovali na širokom publiku (BROAD), pretože väčšinou, keď kreatíva funguje bez cielenia, bude fungovať aj na záujmy. Z hľadiska obmedzeného rozpočtu sme si nemohli dovoliť testovať rýchlejšie a s vyšším rozpočtom. Testovali sme rôzne typy kreatív, GIFI, stop motion, UGC – 3 dôvody prečo, tik tok response, surové recenzie a pod. Zamerali sme sa predovšetkým na testovanie pozornosti používateľa (tzv. háčik reklamy), ktorý sme merali cez thumpstoprate cieľom pohybovať sa v rozmedzí 25 až 32 %.

Obzvlášť zvýšenú pozornosť sme venovali kreatíve, keďže to je pre nás alfa omega facebookovej reklamy. Na upútanie potencionálneho zákazníka máme zväčša 3 sekundy, možno aj menej 🙂 Aj v tomto prípade sa ukázalo, že dobrá kreatíva vie priniesť výsledky okamžite, napriek nižšiemu reklamnému budgetu. Najúspešnejšie reklamy sme následne presúvali do škálovacej kampane (bez cielenia – BROAD), kde sa zvyčajne obmieňalo 3-5 reklám.

Po kreatívnom testovaní sme štruktúru účtu zúžili na 3 kampane v prospectingu, 1 zameranú na reengagement (visitors 180, FB eng. 180, IG eng. a shoppers 180) a poslednú DPA kampaň – dynamický remarketing (7, 14, 30).

Štruktúra účtu vyzerala nasledovne:

  • TOFU – DABA
  • TOFU – LAA 10 % (CBO)
  • TOFU – creative testing (ABO)
  • TOFU – scaling (CBO)
  • MOFU – Reengagement (CBO)
  • DPA

Čísla sú uvedené podľa Google Analytics

GOOGLE ADS

Na začiatku spolupráce sme disponovali určitými dátami, keďže klient sa snažil spravovať si kampane sám. V účte bežali obsahové kampane a niekoľko search kampaní, ktoré boli zostavené na veľmi široké kľúčové slová a nedosahovali dostatočný počet konverzií, a teda bolo nutné celý účet “prekopať.“

Najväčšiu úlohu v našej stratégií zohrali shopping kampane (neskôr prepnuté na smart), ktoré tvorili väčšinu tržieb. 

Následne sme k shoppingu vytvorili niekoľko search kampaní, v ktorých sme jednotlivé adsety rozdelili podľa povolaní (napr. zdravotnícka obuv, stavbárska obuv a pod.). Všetky search kampane boli zostavené kvalitnou analýzou kľúčových slov, aby sme sa zobrazovali len tým, ktorí o daný typ obuvi naozaj prejavujú záujem. 

Ďalej sme sa zamerali na search kampane a silu jednotlivých značiek ako Artra, Uvex, Bennom a VM, kde bola najsilnejšia marža a najväčšia ponuka oproti konkurencii. Ako posledné sme pridali brandovú kampaň, keďže začínala stúpať vyhľadávanosť e-shopu vďaka kampaniam na FB. 

Štruktúra účtu vyzerala nasledovne:

  • shopping kampaň
  • search kampane podľa povololaní
  • search kampane podĺa značiek
  • search brand 
  • search pre firmy

Čísla sú uvedené podľa Google Analytics

E-MAIL MARKETING

Našimi cieľmi v rámci email marketingu boli predovšetkým zvýšenie tržieb, zvýšenie aktivity existujúcich kontaktov (OR,CTR,CR) a výrazné rozšírenie databázy o nové kontakty. 
 
Ešte pred samotným začiatkom a tvorbou stratégie sme sa zamerali na správne nastavenie DNS záznamov, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pri doručiteľnosti emailov. 
Nikto nechce strácať čas s tvorbou newslettera, ktorý skončí v spame. Pamätajte najhorší email je nedoručený email. 
 
Kľúčovú úlohu pri navyšovaní tržieb v email marketingu zohráva segmentácia a personalizácia publika. Inými slovami sme sa zamerali na odosielanie emailov každému kontaktu resp. skupine kontaktov zvlášť s obsahom čo možno najviac prispôsobeným na ich potreby, túžby alebo záujmy. 
 
Naše základné segmenty tvorili publiká podľa povolaní btw pri pracovnej obuvi obzvlášť dôležité. Ďalej podľa nákupnej aktivity, hodnoty objednávky a frekvencie objednávok. 
Segmenty podľa aktivity a pravidelnosti otvárania emailov, vzhľadom na to, že k úspechu potrebujete udržať stále aktívnu databázu. 
K tomu sme využili nespočetne veľa A/B testov zameraných na subject a preheader, plus testov pre čas odosielania. To nám zaručovalo priemerný open rate na úrovni  50 % pri veľkosti databázy cca 10 000 kontaktov.
Na zvýšenie click through rate sme sa pohrali s CTA prvkami a rozhraním emailu.
(Farby, umiestnenie, nadpisy, texty tlačidiel, menu).
Ďalším dobre fungujúcim segmentom, bol segment aktivity užívateľov na stránke napr. prezeranie určitého produktu alebo kategórie. 
Po získaní konverzie resp. nákupu sme vytvorili segment zákazníkov, ktorých sme vylúčili z rozosielania na 30 dní avšak v niektorých prípadoch sme im poslali email s blogovým článkom na tému – Ako správne ošetrovať pracovnú obuv. 
Po uplynutí 30 dňovej lehoty kontakt vraciame do rozosielania uvítacím emailom a zapracovávame do segmentu krížového predaja, kde ponúkame rôzne upsells, súvisiace produkty, podobné značky či ponuky rovnakého produktu po uplynutí dlhšieho časového odstupu. 
 
Pre rozšírenie databázy sme využívali pop-up okno s jednorazovou zľavou na prvý nákup plus squeeze pages na témy – Ako si správne vybrať pracovnú obuv. Samozrejme sme nezabudli na kvalitný double opt-in. 
Po zisku kontaktu následný follow-up 3 emailov na vytvorenie dôvery, odprezentovanie nášho e-shopu a firmy, plus referencie. 
Taktiež nám veľmi dobre fungovala kampaň dvoch mailov na remarketing košíka. 
 
Tone of voice sme rovnako, ako pri celom projekte zvolili vykanie a skôr serióznejšiu komunikáciu vzhľadom na fakt, že naši zákazníci sú vo vyššej vekovej kategórií, zväčša majitelia väčších či menších firiem, prípadne živnostníci. 

Čísla sú uvedené podľa Google Analytics

Zhrnutie

V prvých 3 mesiacoch našej spolupráce sme dosiahli nárast tržieb o 642 %  v celkovej výške 200 298 €.

Náklady na marketing respektíve preinzerovaná suma bola 13 510,42 €. 

Celkové PNO e-shopu bolo 6,74 %.

Čo na to povedal majiteľ?

„Za našim úspechom sa skrýva firma EcommProgress“

Mikuláš, Obuvdoroboty.sk

Chceli, by ste aj vy podobné výsledky?

Napíšte nám a môžeme to spoločne prekonzultovať 🙂

Každý e-shop má svoje špecifiká. Verím však, že niečo podobné dokážeme ušiť na mieru aj vám.

A je jedno či začínate, nemáte ideálne čísla alebo to skrátka len chcete posunúť na vyšší level!

VIEM...

Dnes už na internete kadekto sľubuje kadečo avšak zamyslite sa na chvíľu. Čo ak vám náš marketing dokáže pomôcť zdvihnúť tržby a vy už nebudete musieť strácať čas riešením, kde sakra zoberiem viac objednávok.

Čo potom?

Stálo by to za skúšku?

Možno práve VY budete našim ďalším úspešným príbehom…

SÚ DVE MOŽNOSTI

Neurobiť nič a nechať to plávať (čo je absolútne bez rizika, pretože ten, kto nič nerobí nič neriskuje).

Alebo sa rozhodnete nechať nám kontakt, venovať tomu zanedbateľný čas (vzhľadom na hodnotu, ktorú vám to môže priniesť) a jednoducho to skúsite.

Pozrite…

Vy už dávno viete, že váš e-shop potrebuje kvalitný marketing, ktorý mu pomôže rásť. Ste si vedomý toho, že keď nebudete skúšať nové veci a hľadať ďalšie možnosti, tak to urobí vaša konkurencia a prevalcuje vás.

Je to len na Vás 🙂

Dnes už viem, aké kritéria by mal spĺňať fungujúci e-shop, čomu by sa mal vyvarovať, pochopiteľne nebolo to tak vždy…

Kto vlastne som, že vám chcem radiť?

Volám sa Tomáš som spoluzakladateľom firmy EcommProgress, ktorá sa zaoberá online marketingom.

Keď som pred pár rokmi kúpil svoj prvý, údajne “zabehnutý” e-shop, moja predstava o online predaji bola veľmi naivná. Predsa stačí sem tam niečo postnúť na FB a objednávky sa ku mne pohrnú no nie? (Vraj to tak v minulosti fungovalo :D)

Áno, vytriezvenie prišlo skôr ako nové topánky.

Medzičasom sa pár podstatných veci zmenilo.

Vzhľadom na to, že som nemal miliónové rozpočty ako TatraBanka, naučil som sa robiť marketing efektívne. 

Taký, kde na jednej strane vhodím euro do reklamy a na strane druhej dostanem zisk. Tomuto sa zvykne hovoriť performance či výkonnostný marketing.

A práve tento marketing spravujeme našim klientom. S našim tímom odborníkov sme na rôznych projektoch preinzerovali už stovky tisíc euro. 

Skvelou správou je, že naše stratégie môžete vziať a aplikovať na váš e-shop aj vy. 

Dnes už nemusíte vyhadzovať peniaze za nezmyselné kurzy či rady rôznych “marketingových špecialistov”, ktoré nefungujú, tak ako som to robil v minulosti ja.

MOŽNO SI KLADIETE OTÁZKU… Ako mi chce tento mladý chalan pomôcť, resp. v čom mi on chce radiť?

K tomu len dve veci:

Netvárim sa, že poznám odpovede na všetky otázky sveta ani, že mám tabletku na zbohatnutie cez noc. Len prezentujem stratégie, ktoré fungujú nám a hlavne výsledky, ktoré to prináša

Podnikaniu sa venujem už niekoľko rokov a bohužiaľ až tak veľmi mladý už nie som

Povedali o nás...

Performance marketing pre projekty Business Secrets, BoxyLand

Peter Krištofovič, PK Academy, BoxyLand

Efektívna optimalizácia stratových kanálov do zelených čísiel

Andrej, manažér eshopu Ermaan.sk, Outletermaan.sk

Tvorba e-shopu a UGC kampaní pre DTC brand ESTY

Ester, Esty.sk

Výkonnostné PCC a tvorba UGC reklám pre značku LARA BAGS

Vladimír, Larabags.sk

Správa PPC kampaní a sofistikovaný e-mail marketing

Daniel, Blackkale.cz

Od vymyslenia brandu, založenia eshopu až k stabilným zárobkom

Stanislav, Toprybicky.sk

Pomoc s efektívnym marketingom v oblasti finančných služieb

Dominik, PROSIGHT Slovensko

Spolupráce s agenturou EcommProgress je od začátku na vysoké a profesionální úrovni. Už na začátku jsem si s lidmi z EcommProgress „padl do oka.“

Pro naše 2 eshopy nám agentura EcommProgress spravuje Google reklamy, sociální sítě, Sklik a e-mail marketing, pro Českou i Slovenskou republiku. Máme s nimi výborné zkušenosti doložené výsledky z kampaní a výkonnost e-shopů nám stále roste.

Spolupráci doporučuji naprosto každému, kdo to se svým eshopem myslí opravdu vážně.. Kromě odborné kvality překvapí každého svou spolehlivostí, otevřenou komunikací a upřímným zájmem o váš byznys a váš úspěch. Jak říká sám majitel p. Pochyba, když vyděláte Vy, vyděláme i my….
MARTIN HORŇÁČEK - JEDNATEL BONY PLUS S. R. O.
Nakoľko v online priestore sme už dlhšiu dobu a spolupracujeme s viacerými agentúrami z celého sveta vždy sme boli zástancami podpory miestnych firiem, čo sa týka online marketingu a teda po štandardnom hľadaní vhodného partnera až po finálny výber pre spoluprácu sa nám EcommProgress nie len potvrdil kvalitnou prácou, ale hlavne nadštandardným prístupom a riešením prekážok, ktoré boli a sú mnohokrát nad rámec dohody.

V tíme EcommProgress na čele s Tomášom vidíme nie len veľký potenciál napredovania, ale aj pokory a pochopenia problematiky podnikania v online biznise. A aj preto neľutujeme rozhodnutie a veríme, že budeme napredovať aj s ďalšími projektmi, ktoré chystáme.
NATROLIMPEX S. R. O.
Ahoj Dávid, musím ti povedať, že som nadšená, čo sa týka reklamy. Čakala som hocičo, ale toľko objednávok hneď na začiatku určite nie. Takže ďakujem.

Je mi jasné, že možno pre veľké e-shopy to nemusia byť veľké čísla, ale keďže ja si riešim celý proces sama pre mňa je to mega super.

Takže paráda, teším sa.
DIAMINITY.SK

Spokojnosť našich klientov je vždy na prvom mieste. Budovanie korektných vzťahov, ktoré častokrát prerastú do priateľstva je samozrejmosťou.

Záleží nám na vašom úspechu, a preto sme ochotní pracovať naozaj tvrdo, aby sme dopomohli k dosahovaniu vašich cieľov.

Navyše ceny služieb nastavujeme tak, aby boli prijateľné aj pre malých alebo začínajúcich podnikateľov. Absolútne zameranie sa na výsledok je jednou z našich priorít.

Dáva vám to zmysel? Chcete vedieť, ako z online marketingu vyťažiť maximum?

NAPÍŠTE NÁM

Všetky naše úvodné konzultácie, analýzy či rady sú ZDARMA, nič nestratíte naopak, možno práve vy sa stanete ďalším úspešným príbehom…

Chcem s vami spolupracovať

Poďme sa o tom nezáväzne porozprávať!

Vyplniť tento formulár vám zaberie možno 2 minúty, napriek tomu väčšina z vás nikdy nezačne. Neviem čím to je, možno strach z neúspechu a možno sme zvyknutí všetko odkladať na neskôr. Svet, ale na nikoho nečaká a konkurencia bude už len väčšia. Máte to vo svojich rukách. 

Zamyslite sa so mnou aké by bolo, keby vám naše know-how napríklad zdvojnásobilo obrat?

Stálo by to za to?

… je to len na Vás

    Vyskúšajte si nás bez rizika!

    Sme si absolútne istí našou pridanou hodnotou, ktorú prinášame. Takí istí, že sme ochotní dať našim klientom 30-dňovú garanciu vrátenia peňazí. V prípade, že uzatvoríme spoluprácu a po prvom mesiaci si poviete, že vám to nič neprinieslo, nepresvedčili sme vás a už nechcete ďalej pokračovať, vrátime vám peniaze. 

    Bez zbytočných rečí či otázok si poprajeme všetko dobré a naše cesty sa rozídu. 

    Teraz máte možnosť si nás oťukať bez rizika.

    Kontakt | Zásady ochrany osobných údajov

    © 2024 EcommProgress | Created by EcommProgress